Kolekcija: Adomas Jacovskis
Gimė 1948 m. Vilniuje. 1966 - 1973 m. studijavo tapybą ir scenografiją Vilniaus valstybiniame dailės institute. Nuo 1989 m. dėsto Vilniaus dailės akademijoje, profesorius. Lietuvos dailininkų sąjungos narys nuo 1978 m. 1978-1993 m. Valstybinio jaunimo teatro vyriausiasis dailininkas. Sukūrė scenografiją per 70 dramos, operos ir baleto spektaklių Lietuvoje ir užsienyje. Scenografijos ir tapybos parodose dalyvauja nuo 1976 m. 2000 m. apdovanotas Nacionalinė premija. Darbų yra įsigiję Lietuvos dailės ir M. K. Čiurlionio muziejai, Lietuvos žydų muziejus, Lietuvos teatro ir muzikos muziejus, Maskvos A. Bachrušino teatro muziejus, Tretjakovo galerija, privačios kolekcijos Lietuvoje ir užsienyje.
Apie kūrybą:
„Neužbaigtumo principas išplėtotas, tačiau neabsoliutus. Griežtos linijos braukiamos intensyvia spalva ir niekuomet nėra atsitiktinės, jos užbaigia ir sukoncentruoja vizualinę plėtotę. Todėl drobės yra artimos abstrakčiajai tapybai, kurioje varijuoja kelių rūšių spalvinės plokštumos, kelių tipų piešinio charakteriai. Tačiau tik formaliu požiūriu. Iš tiesų drobės visuomet išlaiko pasakojamąjį lygmenį, jos visuomet „vaizduoja”. Jos turbūt kažką pasakotų ir tuo atveju, jei ir išnyktų bet kokie figūratyvo pėdsakai: visad išliktų poetiškumas.”
Parengta pagal: Adomas Jacovskis / sud. A. Jacovskis, J. Jacovskis, B. Patašienė, tekstas: B. Pankūnaitė, Vilnius: Lietuvos Aido galerija, 2008, p. 106
„Man atrodo, kad tapau vis tą patį paveikslą, nors anksčiau tapiau tik portretus, o dabar tik figūras arba tiesiog rankas ir galvas... Keičiuosi lėtai, palaipsniui, bet įžiūriu tam tikrus lūžius. Nežinau, ar tai mato kiti.”
Parengta pagal: Adomas Jacovskis, sud.: A. Jacovskis, J. Jacovskis B. Patašienė,Vilnius: Lietuvos Aido galerija, 2008, p. 202.
Apie kūrybą:
„Neužbaigtumo principas išplėtotas, tačiau neabsoliutus. Griežtos linijos braukiamos intensyvia spalva ir niekuomet nėra atsitiktinės, jos užbaigia ir sukoncentruoja vizualinę plėtotę. Todėl drobės yra artimos abstrakčiajai tapybai, kurioje varijuoja kelių rūšių spalvinės plokštumos, kelių tipų piešinio charakteriai. Tačiau tik formaliu požiūriu. Iš tiesų drobės visuomet išlaiko pasakojamąjį lygmenį, jos visuomet „vaizduoja”. Jos turbūt kažką pasakotų ir tuo atveju, jei ir išnyktų bet kokie figūratyvo pėdsakai: visad išliktų poetiškumas.”
Parengta pagal: Adomas Jacovskis / sud. A. Jacovskis, J. Jacovskis, B. Patašienė, tekstas: B. Pankūnaitė, Vilnius: Lietuvos Aido galerija, 2008, p. 106
„Man atrodo, kad tapau vis tą patį paveikslą, nors anksčiau tapiau tik portretus, o dabar tik figūras arba tiesiog rankas ir galvas... Keičiuosi lėtai, palaipsniui, bet įžiūriu tam tikrus lūžius. Nežinau, ar tai mato kiti.”
Parengta pagal: Adomas Jacovskis, sud.: A. Jacovskis, J. Jacovskis B. Patašienė,Vilnius: Lietuvos Aido galerija, 2008, p. 202.
-
Adomas Jacovskis | Vyras su šofaru, 1996 | Aliejus, drobė, 90x79
Standartinė kaina €8.000,00Standartinė kainaVieneto kaina / perParduotas -
Adomas Jacovskis | Portretas tamsiame fone, 1983 | Aliejus, kartonas, 70x50
Standartinė kaina €2.400,00Standartinė kainaVieneto kaina / per